Spring til indhold

Indkøbskurv

Din indkøbskurv er tom

Join our universe

Enjoy special treats, receive long lasting inspiration and exclusive info about special events and Private Sales

Persondatapolitik

SENEST OPDATERET Januar 2024

Databeskyttelse har en stor betydning for APOF, og vi ønsker at være åbne og gennemsigtige - og har derfor en politik for, hvordan dine personlige data vil blive behandlet og beskyttet.

 Dataansvarlig for dine personlige data:

Den danske virksomhed, APOF ApS, er dataansvarlig for de person oplysninger, du afgiver til os, og ansvarlig for dine personoplysninger i henhold til gældende databeskyttelseslovgivning. 

APOF ApS

Charlottenlund Stationsplads 2

2920 Charlottenlund

Danmark 

Selskabsregister: APOF ApS

VAT.NO. DK- 37858978

 Hvor opbevarer vi dine data:

APOF er forpligtet til at beskytte dit privatliv. Alle oplysninger, som du giver, indsamles sikkert gennem SSL (SecureSockets Layer). En SSL er en protokol, der krypterer dine oplysninger til koder, så dine oplysninger holdes sikre, mens de overføres via internettet. Kun PBS (din bank) har adgang til dine oplysninger. 

Adgang til dine data: Dine data vil blive delt med APOF. Vi videregiver, sælger eller bytter aldrig dine data til markedsføringsformål til tredjeparter uden for APOF. 

Lovligt grundlag for behandling: 

For hver specifik behandling af personoplysninger, vi indsamler fra dig, vil vi informere dig om, hvorvidt leveringen af ​​personoplysninger er lovpligtig eller påkrævet for at indgå en kontrakt, og om det er en forpligtelse til at afgive personoplysningerne og mulige konsekvenser, hvis du ikke vælger at acceptere. 

Ret til adgang: 

Du har til enhver tid ret til at anmode om information om de personoplysninger, vi opbevarer om dig. Du kan kontakte APOF, som vil give dig dine personlige data via e-mail. 

Ret til portabilitet: 

Når APOF behandler dine personoplysninger baseret på dit samtykke eller aftale, har du ret til at få en kopi af dine data. Dette omfatter kun de personoplysninger, du har indsendt til os. 

Ret til berigtigelse:

Du har ret til at anmode om berigtigelse af dine personoplysninger, hvis de er forkerte, herunder ret til at få fejlagtige personoplysninger rettet. Hvis du har en APOF-konto, kan du redigere dine personlige data under din konto. 

Ret til sletning:

Du har til enhver tid ret til at slette alle personoplysninger, der behandles af APOF, undtagen i følgende situationer:

- Du har en løbende sag med vores kundeservice.

- Du har en åben ordre, som endnu ikke er afsendt eller delvist afsendt.

- Du har en uafviklet gæld hos APOF, uanset betalingsmetode.

- Din gæld er blevet solgt til tredjemand inden for de seneste tre år eller et år for afdøde kunder.

- Din kreditansøgning er blevet afvist inden for de seneste tre måneder.

- Hvis du har foretaget et køb, opbevarer vi dine personoplysninger i forbindelse med din transaktion til bogføringsreglerne. 

Din ret til at gøre indsigelse mod direkte markedsføring:

 Du har ret til at gøre indsigelse mod direkte markedsføring, herunder profilanalyse lavet til direkte markedsføringsformål. Du kan fravælge direkte markedsføring på følgende måder:

- følge instruktionerne i alle marketingmails. 

Ret til begrænsning: 

Du har ret til at anmode om, at APOF begrænser behandlingen af ​​dine personoplysninger under følgende omstændigheder:

- Hvis du gør indsigelse mod behandling af dine personlige data, mod APOFs legitime interesse, vil APOF begrænse al behandling af sådanne data, indtil verificeringen af ​​den legitime interesse.

- Hvis du hævder, at dine personoplysninger er forkerte, skal APOF begrænse al behandling af sådanne data i afventning af verifikation af nøjagtigheden af​​personoplysningerne.

- Hvis behandlingen er ulovlig, kan du modsætte dig sletning af personoplysninger og i stedet anmode om begrænsning af brugen af ​​dine personoplysninger.

- Hvis APOF ikke længere har brug for dine personlige data, men det er påkrævet i henhold til forsvarende retskrav. 

Sådan forfølger du dine rettigheder: Vi tager databeskyttelse meget alvorligt og behandler derfor dine anmodninger i forhold til dine rettigheder anført ovenfor. Du kan altid kontakte os på costumerservice@apof.dk 

Opdateringer til vores fortrolighedserklæring:

Vi skal muligvis opdatere vores fortrolighedserklæring. Den seneste versioner er altid tilgængelig på vores hjemmeside www.apof.dk. Vi vil kommunikere eventuelle væsentlige ændringer af fortrolighedserklæringen, for eksempel formålet med, hvorfor vi bruger dine personoplysninger, identiteten af ​​den dataansvarlige eller dine rettigheder. 

ONLINE KØB

Sådan bruger vi dine personlige data:

- Vi vil bruge dine personlige data til at administrere dit køb online hos APOF ved at behandle dine ordrer og returneringer af vores online tjenester, sende dig meddelelser om leveringsstatus eller i tilfælde af problemer med leveringen af ​​dine varer.

- Vi vil bruge dine personlige data til at administrere dine betalinger.

- Vi vil også bruge dine data til at håndtere reklamationer og garantisager for produkter.

- Dine personlige data bliver brugt til at identificere dig og til at validere din lovlige alder for at handle online og til at bekræfte din adresse hos eksterne partnere. Vi ønsker at tilbyde dig forskellige betalingsalternativer og vil foretage analyser for at finde ud af, hvilke betalingsalternativer der er tilgængelige for dig, herunder din betalingshistorik og kredittjek.

Den type personoplysninger, vi behandler:

- Kontaktoplysninger som navn, adresse, e-mailadresse og telefonnummer

- Betalingsoplysninger og betalingshistorik

- Kreditoplysninger

- Bestillingsoplysninger 

Hvis du har en APOF-konto, behandler vi også dine personoplysninger, der er afgivet i forbindelse med kontoen.

- Kontonavn eller e-mail

- Indkøbshistorie 

Hvem har adgang til dine personligedata:

Dine personlige data, der videregives til tredjeparter, bruges kun til at give dig de ovennævnte tjenester; virksomheder til at validere din adresse, kommunikationsbureauer til at sende dig ordrebekræftelse, lager- og distributions leverandører i forbindelse med levering af din ordre. Betalingstjenesteudbydere for din betaling. Kreditoplysningsbureauer foridentitets- og kredittjek og inkassobureauer. 

Vær opmærksom på, at mange af disse modtagende virksomheder har en selvstændig ret eller pligt til at behandle dine personoplysninger. 

Det juridiske grundlag for at behandle dine personoplysninger:

 Behandlingen af ​​dine personoplysninger er nødvendig for, at APOF kan administrere og levere ordren til dig. Vi opbevarer dine data, så længe du er en aktiv kunde. 

DIREKTE MARKETING

Hvorfor bruger vi dine personlige data:

Vi vil bruge dine personlige data til at sende dig markedsføringstilbud, informations undersøgelser og invitationer via e-mails, sms'er, telefonopkald og post.

For at optimere din oplevelse af APOF vil vi give dig relevant information, anbefale produkter og sende dig personlige tilbud. 

Den type personoplysninger, vi behandler:

- Kontaktoplysninger såsom e-mailadresse, telefonnummer og postnummer.

- Hvilke produkter og tilbud du har klikket på.

Hvis du har en APOF-konto, behandler vi også dine personoplysninger, der er afgivet i forbindelse med kontoen.

- Navn

- Adresse

- E-mail

- Indkøbshistorie

 Hvem har adgang til dine personlige data:

Data, der videregives til en tredjepart, bruges kun til at give dig ovennævnte service, til tekniskeleverandører til distribution af fysisk og digital direkte markedsføring. Vi videregiver, sælger eller bytter aldrig dine data til markedsføringsformål til tredjeparter udenfor APOF. 

Det juridiske grundlag for at behandle dine person oplysninger:

Behandlingen af ​​dine personoplysninger er baseret på dit samtykke, når du accepterer direktemarkedsføring. Bortset fra postmarkedsføring, herunder kataloger, som vil blive sendt til dig baseret på vores legitime interesse.

 KUNDE SERVICE:

Hvorfor bruger vi dine personlige data: 

Vi vil bruge dine personlige data til at håndtere dine forespørgsler, til at håndtere klager og garantisager for produkter og tekniske supportsager via e-mail, telefon og via sociale medier. Vi kan også kontakte dig, hvis der er et problem med din ordre. 

Hvilke typer personoplysninger behandler vi:

- Kontaktoplysninger som navn, adresse, e-mailadresse og telefonnummer

- Betalingsoplysninger og betalingshistorik

- Kreditoplysninger

- Ordreoplysninger

- Konto- eller medlemsnummer

- Al korrespondance i sagen 

Hvem har adgang til dine personlige data:

Data, der videregives til en tredjepart, bruges kun til at give dig de ovennævnte tjenester.

 Hvor længe opbevarer vi dine data:

I et år medmindre;

- du har en løbende sag med vores kundeservice.

- du har en uafviklet gæld hos APOF, uanset betalingsmetode.

- din gæld er blevet solgt til tredjemand inden for de seneste tre år eller et år for afdøde kunder.

- din kreditansøgning er blevet afvist inden for de seneste tre måneder.

- hvis du har foretaget et køb, opbevarer vi dine personoplysninger i forbindelse med din transaktion til bogføringsregler. 

Din ret til at gøre indsigelse mod behandlingen baseret på legitim interesse:

Du har ret til at gøre indsigelse mod behandling af dine personoplysninger, der er baseret på APOFs legitime interesse. APOF vil ikke fortsætte med at behandle personoplysningerne, medmindre vi kan påvise et legitimt grundlag for processen, som tilsidesætter dine interesser og rettigheder eller på grund af juridiske krav. 

 KONKURRENCER:

Hvorfor bruger vi vores data:

Vi behandler dine data, når du deltager i vores konkurrencer online. Dine personlige data vil blive brugt af APOF til at kontakte deltagere vedrørende konkurrencen, før og efter en begivenhed, for at identificere deltagere, verificere deltagernes køn og alder, for at kontakte vindere, levere og følge op på præmieleverancer. 

Hvilke typer personoplysninger behandler vi:

- kontaktoplysninger som navn, adresse, e-mailadresse og telefonnummer.

- alder og køn.

- oplysninger indsendt til konkurrencen.

Hvem har adgang til dine personlige data:

Data, der videresendes til tredjeparter, bruges kun til at give dig de ovennævnte tjenester, til forsendelsesleverandører for levering af præmier. 

Hvad er det juridiske grundlag for at behandle dine personoplysninger:

Behandlingen af ​​dine personoplysninger er baseret på dit samtykke, når du vælger at deltage i en konkurrence. 

Din ret til at trække dit samtykke tilbage:

Du har til enhver tid ret til at trække dit samtykke til behandlingen af ​​dine personoplysninger tilbage. Når du gør det, vil APOF ikke være i stand til at give dig de ovennævnte tjenester. 

Hvor længe gemmer vi dine data: Vi opbevarer dine personlige data i 45 dage efter konkurrencens afslutning.

 UDVIKLING OG FORBEDRING

Hvorfor bruger vi dine personlige data: 

Vi vil bruge data til at evaluere, udvikle og forbedre vores tjenester, produkter og systemer for alle vores kunder. Til dette formål analyserer vi ikke dine data på individueltniveau, al behandling vil ske på pseudonymiserede data. Dette inkluderer analyser for at gøre vores tjenester mere brugervenlige, såsom ændring af brugergrænsefladen for at forenkle informationsstrømmen eller for at fremhæve funktioner, der almindeligvis bruges af vores kunder på vores digitale kanaler og for at forbedre it-systemer for at øge sikkerheden for vores besøgende og kunder generelt. Analysen bruges også til at udvikle og konstant forbedre det logistiske flow af varer ved at forudsige indkøb, lager og leverancer samt vores ressourcekapacitet ud fra et bæredygtigt synspunkt ved at effektivisere indkøb og planlægning af leverancer.

 Hvilke typer personoplysninger behandler vi:

- Kundenummer

- Land

- Bruger indstillinger 

Vi behandler følgende kategorier af personoplysninger, hvis du har foretaget et køb:

- Ordre historik

- Leverings information

- Betalingshistorik

 Vi vil også behandle følgende kategorier af personligedata forbundet med cookies:

- Klikhistorik

- Navigation og browserhistorik

 OPFYLDELSE AF JURIDISKE FORPLIGTELSER:

 Hvorfor bruger vi dine personlige data:

For at overholde forpligtelser i love, retskendelser og afgørelser fra myndigheder. Dette inkluderer at vi bruger dine personlige data til at indsamle og verificere regnskabsdata for at overholde bogføringsreglerne.

 Hvilke typer personoplysninger behandler vi:

- Kundenummer

- Ordrenummer

- Navn

- Postadresse

- Overførselsbeløb

- Overførselsdato 

Hvem har adgang til dine personlige data:

Dine data vil blive delt hos APOF ApS. Vi deler dine personoplysninger med it-virksomheder, der leverer bogføringssystemløsninger. 

Det juridiske grundlag for at behandle dine personoplysninger:

Behandlingen af ​​dine personoplysninger er nødvendig for, at APOF kan opfylde sin juridiskeforpligtelse. 

Hvor længe gemmer vi dine data: Vi gemmer dine data i overensstemmelse med den danske bogførings lov 

FOREBYGGELSE AF MISBRUG OG KRIMINALITET:

Hvorfor bruger vi dine personlige data:

Vi vil bruge dine personlige data til håndtering af tabsforebyggelse ved at sikre, at vilkår og betingelser bliver fulgt og for at opdage og forhindre misbrug af vores tjenester. Dine personlige data vil blive brugt til at forhindre og undersøge misbrug af vores tjenester online, tab og svindel ved at analysere online shopping adfærd. 

Hvilke typer personoplysninger behandler vi:

- Kontaktoplysninger såsom navn, adresse, telefonnummer og e-mailadresse

- Kundenummer

- Ordre historik

- Leverings information

- Betalingshistorik 

Hvem har adgang til dine personlige data: Dine personlige data, der videregives til tredjeparter, bruges kun til de formål, der er nævnt ovenfor. Vi deler dine data med virksomheder til undtagelses baseret rapportering. Hændelser og svindel kan blive delt med forsikringsselskaber, juridiske myndigheder eller lokale og globale rets håndhævere for at fuldføre undersøgelser. Vær opmærksom på, at sådanne modtagere vil have en selvstændig ret eller pligt til at behandle dine personoplysninger. 

Det juridiske grundlag for at behandle dine personoplysninger:

Behandlingen af ​​dine personoplysninger for at forhindre misbrug af vores tjenester er baseret på vores legitime interesse.

 Hvor længe gemmer vi dine data: 

Vi opbevarer dine data i den tid vi skal brug, for at forhindre og/eller rapportere potentielt bedrageri og andre lovovertrædelser. 

Din ret til at gøre indsigelse mod behandlingen af​​ dine data:

Du har ret til at gøre indsigelse mod behandling af dine personoplysninger, der er baseret på APOFs legitime interesse ved at kontakte customerservice@apof.dk 

COOKIES:

En cookie er en lille tekst fil, der gemmes – og under besøg af vores hjemmeside hentes fra din computer eller mobilenhed. Hvis du bruger vores tjenester, antager vi, at du accepterer brugen af ​​en sådan cookie.

 Hvordan bruger vi cookies:

Vi bruger permanente cookies til at gemme dit valg af startside og til at gemme dine oplysninger, hvis du vælger "Husk mig", når du logger ind. Vi bruger både første- og tredjeparts cookies til at indsamle statistik og brugerdata i samlet og individuel form i analyseværktøjer for at optimere vores side. Nogle tredjeparts cookies sættes af tjenester, der vises på vores sider og ikke er under vores kontrol. De er sat af sociale medieudbydere såsom; Facebook, Instagram og Youtube relateret til brugernes mulighed for at dele indhold på dette websted, som angivet af deres respektive ikon. 

Hvem har adgang til dine personlige data:

Data, der videresendes til en tredjepart, bruges kun til at give dig ovennævnte tjenester og analyseværktøj med henblik på at indsamle statistik for at optimere vores side og præsentere dig for relevant materiale. 

Hvad er det juridiske grundlag for at behandle dine personoplysninger:

Vi forbinder kun dine cookies med dine personlige data, hvis du er logget ind på din APOF-konto. Hvis du er logget ind på din konto, er det juridiske grundlag baseret på vores legitime interesse. 

Hvor længe gemmer vi dine data: APOF gemmer ikke dine personlige data. Du kan nemt slette cookies fra din computer eller mobilenhed ved hjælp af din browser. For instruktioner om, hvordan du håndterer og sletter cookies, se venligst under "Hjælp" i din browser. Du kan vælge at deaktivere cookies eller at modtage en meddelelse hver gang en ny cookie sendes til din computer eller mobilenhed. Bemærk venligst, at hvis du vælger at deaktivere cookies, vil du ikke kunne drage fordel af alle vores funktioner.